Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 19 januari 2009 13:35

Har svin ont i 2 av mina tår. Naglen från den ena tån har legat och skavt på tå bredvid så nu har jag ett fett sår på båda tårna och det gör fett ont :(



Har fått skit mycket gjort änsålänge :D hel nöjd :D

Börjar dock bli trött nu min kropp skriker efter koffein.

Fija vill ha redbull :D

Av Frida - 19 januari 2009 10:33

Måste bara såga alla dom som sågar Slipknot :D

Det är ett band som jag alltid älskat. Och folk som inte lyssnar på min sorts musik kallar Slipknot för oväsen. Och jag har alltid försvarat dom för jag skiter i musiken Jag går på texterna :D Och slipknot gör så sjukt bra texter :D Och sen att dom är skit grymma på musik också det gör ju bara saken ännu bättre :D

Sen att andra människor inte anstränger sig och lyssnar på musiken innan dom uttalar sig det är deras misstag :D


Måste bara lägga upp den mest underbara låten dom gjort :D

Älskar texten :D



"Duality"

I push my fingers into my eyes...
It's the only thing that slowly stops the ache...
But it's made of all the things I have to take...
Jesus, it never ends, it works it's way inside...
If the pain goes on...
Aaaaaaaah!

I have screamed until my veins collapsed
I've waited as my time's elapsed
Now, all I do is live with so much hate
I've wished for this, I've bitched at that
I've left behind this little fact:
You cannot kill what you did not create
I've gotta say what I've gotta say
And then I swear I'll go away
But I can't promise you'll enjoy the noise
I guess I'll save the best for last
My future seems like one big past
You're left with me 'cause you left me no choice

I push my fingers into my eyes
It's the only thing that slowly stops the ache
If the pain goes on,
I'm not gonna make it!

Put me back together
Or separate the skin from bone
Leave me all the Pieces, then you can leave me alone
Tell me the reality is better than the dream
But I found out the hard way,
Nothing is what it seems!

I push my fingers into my eyes
It's the only thing that slowly stops the ache
But it's made of all the things I have to take
Jesus, it never ends, it works it's way inside
If the pain goes on,
I'm not gonna make it!

All I've got...all I've got is insane...
All I've got...all I've got is insane...
All I've got...all I've got is insane!
All I've got...all I've got is insane!

I push my fingers into my eyes
It's the only thing that slowly stops the ache
But it's made of all the things I have to take
Jesus, it never ends, it works it's way inside
If the pain goes on,
I'm not gonna make it!


Av Frida - 19 januari 2009 09:45

I'm alive :D Haha gick ganska bra att komma upp i morse ja förutom att den jävlen får ligga kvar i sängen :( inte rättvist.! Traskade till bussen 06:30 ganska varmt ute i morse :D Var på jobb ganska tidigt idag 10 över sju :D Var grymt taggad på att få undan så mycket som möjligt idag.

Men mitt humör förstördes totalt när datorn inte funka. Så mina planer om att jobba satan fram till frukost blev förstört. Kl åtta vaknade datorn och jag kunde äntligen börja. Tog en macka i handen och jobbar nu vidare känner mig grymt effektiv idag :S :D

Efter jobb blir det Icatime en stund. Sen ska jag nog sova :D så man kanske är lite piggare imonbitti :P


Bye :D

Av Frida - 18 januari 2009 18:12

Alla människor som jobbar mån-fre måste ju bara hata söndagar. Och jag är absolut en av dom.



Varje jävla söndag går jag runt och tycker synd om mig själv för att jag ska jobba nästa dag. :/ Hel stört, Och nu är jag trött på det. Från och med nu ska jag verkligen försöka vara mer posetiv över mitt jobb. Egentligen ska jag vara jävligt glad över att jag har ett jobb överhuvudtaget, men jag är den som gärna hade sluppit att gå och jobba och hellre stannat i sängen på morgonen. Men får väll försöka vänja mig av vid det.



Idag har jag bara slappat, åkte hem till klimateriekärringen och bråka med henne som vanligt. Sen träffade jag ican en stund. Haha jävla regna. Gick halva arlöv runt bara för att få något torrt att sitta på. Satt och snacka och tog nårra cigg som vanligt..



Fija är fuktig :D



Sen mötte man upp ricky och traskade hem till honom. Blev popcorn och film. Sen sussa kudden.

Av Frida - 13 januari 2009 10:11

Jag satt och tänkte igår.

Jag är så jävla trött på att ALLA får lägenhet före mig. Och det är liksom inte folk med jobb eller nått sånt. Nej utan folk med antingen drog eller alkoholproblem, i vissa väldigt få fall så är det folk som har det väldigt jobbigt hemma och kan inte bo kvar, det är helt jävla sjukt. Jag har sökt lägenhet i arlöv nu i 1 år. Har jag blivigt kontaktad någon gång? NEJ! men alla andra får lägenheter till höger och vänster. Iochförsej soclägenheter men ändå. Stör mig så sjukt mycket att dom kan ge lägenheter till sjuka människor som inte kan ta hand om sig själv.! Och med sjuka menar jag just folk med drog problem eller alkoholister. Tycker inte det är rätt. Har sett så många människor som fått lägenhet som har ett av dessa problemen och det slutar aldrig bra. Dom har bara en jävla tur att dom har soc. Som för ett tag sen när en polare till mig frågade soc om dom kunde fixa en lägenhet till henne för hon kan verkligen inte bo hemma. Deras svar blev: Nej du har inga drogproblem vi kan inte hjälpa dig.. JÄVLA IDIOTER!!!!!



Jag är fast anställd och betalar skatt. Vilka pengar är det som går till soc och alla socfall?? Jo skattebetalarnas pengar. Vilket betyder att dom pengarna som jag jobbar och sliter för, dom sitter ett gäng fjortisar och puffar upp. Jätte kul liksom. Jag ska offra 5000 kr i månaden på skatt och vad fan får jag ut av det?? Jag får inte ens ett hem. Just snyggt samhälle vi har..!



För ett tag sen skrev jag ett mejl till burlövsbostäder, eftersom att idioterna aldrig svarar i telefon. Iallafall skrev jag och frågade om det fanns någonting jag kunde göra för att få lägenhet snabbare. Men nej det fanns det inte. Dom sa att väntetiden var  från 1 till 1,5 år jippe liksom. Bara för att man inte bor i arlöv. Hade jag stått skriven i arlöv och fortfarande varigt pundare hade jag haft lägenhet förlängensen.

Fan nästan bud på att börja med drogerna igen bara för att få en lägenhet. 


Jag kan inte bo hemma längre. ända skället till att jag flyttade hem till mamma igen var för att jag inte hade någon annan stans att at vägen, det var absolut ingenting jag ville eftersom att jag och hon inte kan bo ihop. Vi bråkar HELA tiden hon kastar ut mig minst 1 gång i månaden. Mitt psyke pallar inte henne längre. Och det går ut över mitt jobb. Jag har inte råd att bo i hjärup. Även om jag får betala hyran på en 2:a om jag får det i arlöv innan jag dör så kommer det ändå bli billigare än att bo i hjärup. Jag betalar 2500 i hyra. Men jag är aldrig hemma :S Sen att ta sig till jobb kostar dubbelt så mycket från hjärup än från arlöv. Det finns nästan bara fördelar med att bo i arlöv. Ja förutom att det är en jävla skithålla. Blir bara så arg!

Av Frida - 13 januari 2009 09:59

Sjukt tött idag. Somnade på bussen imorse, men som tur va vakna jag innan jag skulle hoppa av. Igår blev det inte så mycket gjort var sjukt trött så det blev soffan direkt. Slutar om 2 timmar :D så ska man till arlöv. vet inte vad jag ska göra efter mötet än. ska nog till hjärup. Får passa på medans mamma inte är hemma :P orkar inte bråka med henne idag igen.

Inte mycket mer att skriva nu. bye



Jag vill ha fredag..

Av Frida - 12 januari 2009 12:09

Har precis blivigt på bättre humör nu :D

Fick en typ av utskällning av görans kund för ett tag sen. blev sjukt sur. Han klagade liksom på mig för saker som göran har gjort fel. Men sen ringde göran och skällde ut honom så nu mår jag bättre igen. Slösade dock 3 cigg på den stunden jag var irreterad :(.

Blev inget kedjerökande med ica idag =(.

Tycker synd om dig stickan :P

Så nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Kom gärna med förslag :P



Nu ska jag vidare till mitt underbara arbete :'(

Av Frida - 12 januari 2009 09:41

Himlen är rosa och det är säkert 10 minusgrader ute. Usch säger jag bara.

Idag vaknade jag kl 5 tittade på klockan och sa nej. Så jag ställde om alarmet och somna om. vaknade 20 över 6 och började göra mig iordning och gick till tha bussen. Sitter på jobb nu är sjukt mätt :S hel skumt eftersom jag inte ättit mer än 1 macka. Har hinkat i mig 5 koppar kaffe eftersom att redbullen är slut och det är pengarna också :(.



Måste serigöst skaffa fram pengar. har 100 kr och jag behöver pengar till cigg och busskort så jag klara mig i 2 vekor. ILLA!!!



Idag blir det kedjerökning med ican antagligen. Sen ska jag hem till ricky och hämta mina saker sen får vi se om jag orkar åka hem till klimateriekärringen i hjärup. Vill inte =(

Imon slutar jag kl 12 :D ska på ett möte 13:15 i arlöv. Får se om det hjälper. Hoppas verkligen det orkar inte att ha det såhär längre.

Nu ska Fija börja inventera igen =(

Bye suckers.

Ovido - Quiz & Flashcards