Alla inlägg under maj 2009

Av Frida - 26 maj 2009 08:44

You're making choice to live like this,
And all of the noise,
I am silence.
We already know how it ends tonight,
You run in the dark through a firefight.
And I would explode just to save your life,
Yeah I would explode.

Let me light up the sky,
Light it up for you.
Let me tell you why,
I would die for you.
Let me light up the sky.

I can't find a wall to pin this to,
They're all coming down since I've found you.
I just wanna be where you are tonight.
I run in the dark looking for some light,
And how will we know if we just don't try,
We won't ever know.

Let me light up the sky,
Light it up for you.
Let me tell you why,
I would die for you.

Let me light up the sky,
Light it up for you.
Let me make this mine,
I'll ignite for you.

Let me light up the sky,
Just for you tonight.
Let me help you fly,
Cause you won't have time.
To cover your eyes,
Get your disguise,
They won't ask you why,
They just watch you die.

And it's still so hard to be who you are,
So you play this part,
And the show goes on.
But you've come this far with a broken heart,
Yeah you've come this far,
And you're broken.

Let me light up the sky,
Light it up for you.
Let me tell you why,
I would die for you.
Let me light up the sky,
(Let me light up the sky)
Light it up for you.
(Light it up fot you)
Let me make this mine,
(Let me make this mine)
I'll ignite for you,
(I'll ignite for you)

Let me light up the sky,
Light it up for you.
Let me tell you why,
I would die for you.

And it's still so hard to be who you are,
But you've come this far with a broken heart.
And it's still so hard to be who you are,
But you've come this far and you're broken...

Let me light up the sky,
Let me light up the sky.

Av Frida - 20 maj 2009 07:31

Enligt mig är livet inte så kul som visa tycker.

För mig så går livet bara ut på en sak.

Och det är att jobba för att överleva. Hur jävla kul är det när man börjar tänka på livet från den synpunkten?





Inte så jävla kul faktiskt. Men det är det mitt liv handlar om: att jobba.

Jävligt sorgligt om ni frågar mig. Man går liksom upp runt halv 6 tiden, gör sig iordning, tar tåget eller bussen in till jobb, jobbar som en jälvla jude för att man inte ska ha ett berg med saker dan efter (det har man sorgligt nog alltid ändå) man tar aldrig frukost eller lunch för man tycker inte att man hinner, den ända tid man har att ta en paus på är när man går ut och röker med chefen och till och med då så är det saker som stör en hela tiden. Telefonen ringer (mer än någonsin nu när man blivit försäljare) killarna i verkstaden är ju idioter så dom kommer och ber en göra en massa småsaker hela tiden trots att dom klarar av det helt själv om dom bara inte hade varit så lata och bekväma med att jag gör det till dom bara för att slippa allt tjat (och för att kunna kräva dom på tjänster senare ;) )





Och trots att man jobbar ihjäl sig så räcker det inte, det är alltid någonting som jag har gjort fel. Och det händer säkert minst 5 ggr om dan att jag och göran bråkar om saker han tycker jag skulle gjort istället eller gjort dom lite sabbare.





MEN GISSA VAD DUMHUVUD: JAG HAR INTE FUCKING TID ATT GÖRA MENINGSLÖSA SAKER SOM ATT STÄDA UPP EFTER ALLA ANDRA ELLER TA HAND OM SAKER SOM DU TYCKER ÄR TRÅKIGT ATT GÖRA TROTS DET GÄLLER DINA KUNDER ELLER DITT SKIT!!!!





Grejen är den att jag har varit ensam försäljare för Tellus nu i 1 vecka enligt info och papper, men kunderna började komma redan dan efter jag hade fått hem grejerna. Det är inte så jävla lätt att ta hand om nya kunder, slava för alla andra, lägga upp alla saker på lager och i systemet och samtidigt ta hand om dom gamla kunderna, lära sig något om hjul samtidigt som man gör allt annat. JAG ÄR INTE FUCKING SUPERWOMEN!!!!





Vilket inte dom flesta personerna här på jobb har insett. Jag har ett eget ansvar nu hjulen och dess kunder är mitt ansvar och bara mitt det är ingen annan som hjälper mig med det men sånt fattar inte folk. Dom förstår liksom inte att jag inte har lika mycket tid över längre.





Jag älskar mitt jobb förutom det faktum att göran jobbar här, hade han inte varit här hade jag kanske till och med varigt lycklig på jobbet haha.

Men man får ju hoppas att idioten går i pension snart eller blir påkörd, eller råkar få i sig för mycket affe eller nått. 





Det är serigöst sånt jag tänker på varje dag. Och ja det kanske låter lite hårt men jag serigöst hatar den människan och om jag bara hade kunnat bli av med honom hade jag mått så jävla mycket bättre, han är en så jävla stor del av allt som har gått fel i mitt liv och jag hatar honom för det..




Iallafall så efter en sjukt stressad dag så ska man antingen till arlöv och träffa vänner eller så ska man hem och umgås med mamma. Och det orkar man för fan inte, det är därför mitt liv har blivit så jävla tåkigt och det är därför jag har fått denna inställningen.

Det ända man ser fram imot det är när fredagen kommer och man är ledig i 2 dagar så man kan vila sig till på måndag, för det är serigöst det ända jag gör, ligger hemma och vilar kanske går ut och umgås med humlan en dag men det är ju bara för att hon är en viktig del av mitt liv. Annars så är mitt liv så jävla meningslöst!!





Jag menar om jag hade dött imon så hade jag blivit grymt besviken, för  jag har allvarligt inte gjort ett skit med mitt liv. Mitt liv kommer för fan inte börja fråns jag är 30 haha.





Ska iallafall börja med körkortet på riktigt nu, mamma har lovat att hjälpa till med pengar till lektioner och om jag har tur så får jag låna pengar av jobb om jag inte har råd med det själv när det väl är dax.





Längtar grymt mycket efter framtiden nu, körkort lägenhet med humlan, starta mitt liv liksom, för just nu är allt bara jävligt förvirrat.




Av Frida - 14 maj 2009 07:54



My best friend gave me the best advice
He said each day's a gift and not a given right
Leave no stone unturned
Leave your fears behind
And try to take the path less traveled by
That first step you take is the longest stride




If today was your last day,
Tomorrow was too late,
Could you say goodbye to yesterday..
(would you, Would you)
Would you live each moment like your last?
Leave old pictures in the past?
Donate every dime you have?
(Would you, Would you)
If today was your last day




(What if, What if, If today was your last day)




Against the grain should be a way of life
What's worth the price is always worth the fight
Every second counts cause there's no second try
So live like you're never living twice
Don't take the free ride in your whole life




(What if, What if)




If today was your last day,
Tomorrow was too late,
Could you say goodbye to yesterday..
(Would you, Would you)
Would you live each moment like your last?
Leave old pictures in the past?
Donate every di
me you have?




(Would you, Would you)




And would you call old friends you never see..
Reminisce memories?
Would you forgive your enemies?




(Would you, Would you)



And would you find that one your dreaming of,
Swear up and down to God above,
That you'll finally fall in love?
(That you'll finally fall in love)
If today was your last day





If today was your last day,
Would you make your mark,
On mending a broken heart?
You know it's never too late,
To shoot for the stars,
Regardless of who you are.
So do whatever it takes,
Cause you can't rewind
A moment in this life.
Let nothing stand in your way,
Cause the hands of time
Are never on your side




If today was your last day,
Tomorrow was too late,
Could you say goodbye to yesterday?
Would you live each moment like your last?
Leave old pictures in the past?
Donate every dime you have?
(Would you, Would you)
And would you call old friends you never see..
Reminisce memories?
Would you forgive your enemies?
(Would you, Could you)
And would you find that one your dreaming of,
Swear up and down to God above,
That you'll finally fall in love?
(Would you, Would you)
If today was your last day

Av Frida - 8 maj 2009 08:23

Fan vad jobbigt och drygt det är att se och träffa gamla förvirrade människor.



Igår när jag stod och väntade på 5:an så kom det en liten gamal hemskt klädd dam och hon ställde sig framför mig och började prata, det ändå jag la märke till när hon stod där var hennes kläder. Hon hade en äkta påskasjal runt huvudet, 5 cm tjocka glasögon, en svart och röd täckjacka som var lika lång som hon var. Samt ett par fodrade stövlar/kängor i rosa/rött, ni vet sånna som småungar brukar ha. Iallafall. Som vanligt så är jag inte kontaktbar den timmen det tar mig att ta mig till jobb , lika så den timmen det tar mig att komma hem. Mp3:n är mitt liv. Och hon stod där och prata så jag tänkte lika bra att man kollar vad det är hon försöker fråga mig.



Hon undrade om jag viste hur lång tid 5:an skulle komma jag sa nä, men hon skulle fortsätta prata men jag sket i det. Där finns tidtabeller liksom. Jag ser denna damen gå och kolla tiderna, sedan går hon fram till en mer uppklädd dam som sitter på bänken och antagligen ber hon henne att flytta sig eller nått, den uppklädda damen flyttar sig och ser jävligt förbannad ut. Crazy catlady börjar då prata med mannen som också sitter på bänken, när hon väl ser bussen komma så flyger hon upp och fortsätter att prata med alla som står och väntar, man ser riktigt hur ireterrade alla är på henne. Hon ska tränga sig först och väl på bussen är det ingen som sitter ens 1 meter nära henne. Jag var 100% säker på att hon hade en massa katter i sin stora väska som hon rullade med sig, jag var helt garanterad över att hon skulle börja kasta katter i bussen haha. Det hade gjort hela min dag helt underbar :P



Jag skulle tagit  ur lurarna tänkte jag när jag väl satte mig ner. Tycker dö synd om sånna människor. Det var ju självklart något fel på henne det märkte jag ju bara på dom 10 sekundrarna jag lyssnade på henne..



Hoppas aldrig att jag blir den där gamla damen när jag bilr så gammal.



Hon är alvarligt talat crazy catlady från simpsons haha :P




Crazy Catlady exist on nobeltorget and she is real. :D

Av Frida - 7 maj 2009 08:32

Är inte så chokad men började tänka på allt som händer här i malmö/burlöv.

Tycker det är sjukt att det får finnas så sjuka människor ute fria i världen :S



Igår läste man att nårra killar i en bil hade kört förbi en buss och börjat skjuta på den. Ingen hade blivigt skadad, men ändå tänk om?

Detta var bara en bit från jobb. Igår morse när jag tog 5:an till jobb så blev det slagsmål i bussen och alla var tvungna att hoppa av och ta en annan buss bara för att en utav killarna vägrade gå av bussen.




En kvinna blev skjuten förra veckan vid rosengår tror jag det va.



Det brinner i rosengård minst 2 ggr i veckan, och har gjort det nu i många månader.





Så jag har en idé och ni som är utlänska eller kriminella utan jobb sluta läs nu.




.


Jag tycker att polisen och alla branmdmänn ska sluta rycka in i RG vad tjänar det till? dom vill ju antagligen inte ha någon stans att ta vägen eftersom att dom kämpar så förbaskat med att bränna ner skiten. Låt dom förinta hela RG vem lider allvarligt av det?

Inte jag iallafall hade bara tyckt det hade varigt skönt om malmö hade blivigt av med skiten.

Skicka alla kriminella utlänningar utan jobb tillbaka där dom kom ifrån.! Varför ska dom leva på arbetarnas skattepengar?? Kan inte dom pengarna gå till något bättre än att familjen ali och mohammed som inte får jobb pga att dom inte vill lära sig svenska eller är för stolta för att ta skit jobb för att dom inte kan få något annat. Och alkoliserade familjen svensson som har gett upp om ett bra liv som hellre ligger som luffare på värnhem och tigger pengar på centralen? Känns det bra att veta att det är till sånna här personer som får dom pengar vi kämpar för att kunna leva på?? Ska vi behöva jobba för att försörja andra?




Sorry men jag tycker inte att det är rätt.

Jag tycker inte att kriminella och lata människor utan jobb ska få vara kvar i sammhället. Varför förstör man så mycket i sitt eget hem? För även om jag kan hata malmö och arlöv ibland så är det ändå mitt hem och jag kan verkligen inte förstå hur man kan göra så. Det är slagsmål och mord minst några gånger i veckan. Är det nödvändigt?




Oftast pga småsaker vilket gör mig ännumer förbannad. Bränder och förstörelser. Krossade rutor och söndersparkade soptunnor? Jag menar vad fan är vitsen med det förutom att ni kanske är så jävla avundsjuka på oss som har jobb att ni serigöst tycker att vi ska btala för sånt skit!!! För det kostar tro mig.




Nej nu ska jag sluta. Ska ner och röka min cigg och försöka släppa tanken om vad det är som håller på att hända med vårt hem.




.

.


Ovido - Quiz & Flashcards