Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 21 januari 2009 15:11

Jävla sneköp :P

Vaknade imorse och trodde serigöst att det var torsdag :P

Blev överlycklig :P Men det förstörde kalendern på jobb för mig när jag insåg att det bara va onsdag. Anyhow.

Idag har jag fått grymt mycket gjort på jobb :D

Kanske märks eftersom att jag inte skrivigt något idag :P

Ska hem och duscha och hämta saker efter jobb. sen blir det Hmm hur ska man skriva nu. Tänkte skriva röka med Ica. Men nä det går ju inte nu längre :S Jag ska röka och ica ska titta på en stund. Ska lämna nårra saker till henne. Sen ska jag till ricky och se hur han mår idag.




Vill bara att det ska bli fredag nu.

Vill ha pengar.

Saknar även bowlingen och ska ju dit på fredag. Shit har inte varigt där på nästan 5 veckor. Ja om man inte räknar när vi gick ner och tog en snabb cigg med mike för att det va kallt :P



Aja nu ska jag hjälpa chefen med en massa pappersarbete :(

Pösshaj




Av Frida - 20 januari 2009 13:52

Tänkte börja skriva lite om min ekonomi.

Ja jag vet dötrist :P  Men det är så jävla många som håller på och jiddrar om att dom vet hur man ska spendera pengar. Och sitter och förklara för mig hur jag ska ta hand om min ekonomi. Och jag är trött på det.

För jag känner nog ingen som har så mycket att betala varje månad som jag. Eller ja jag kommer att ha några extra saker snart också det är sånt jag syftar på...



Tänk på att jag har ska betala alla mina skulder denna månaden för jag pallar inte vara skuldsatt så nästa månad och förhoppningsvis alla månader framöver så kommer jag inte att ha skulder :D




Denna månaden kommer jag att få ca 10 000



Denna månaden ska jag betala



800 kr - Förskott på lönen

250 kr - A-kassa

2500 kr - Hyra

300 kr - Mamma

1000 kr - Simme

500 kr - Mariann

650 kr - Mobilen/Abonomang

710 kr - Busskort

600 kr - Cigg



= 7310 kr :D



Vilket ger mig 2690 kr att leva på i 4 veckor.




I framtiden ska jag även skaffa försäkring till mig själv :P

Vilket blir några hundra till i månaden.


Jag måste skaffa linser eftersom att jag typ är blind :P

Så där blir det pengar där också.



Jag ska dock avsluta abonomanget. Så sparar jag pengar där..




Mmm får vi se ska skriva samma sak igen nästa lön så får vi se om fija klara av att förbättra sin ekonomi :P:D



Av Frida - 20 januari 2009 12:56

din knast! vadå IGEN???

har slutat en gång innan ahah det e fan inte mycket

av rökfri # 1 den 20 januari 2009 

Haha nej men hur jävla bra gick det?? Hahahahaha :P




ca 33 280 kr.

Det är vad jag spenderar på cigg under ett år.




ca 180 000 kr. Det är vad jag har spenderat på cigg under mina 5 år som rökare. En jävla massa pengar de..




Usch såna uträkningar ska man inte göra :P



Av Frida - 20 januari 2009 11:33

Haha nu har Ica fått för sig att jag ska sluta röka innan sommaren :P Alltså har jag ca 4-5 månader på mig. Men jag skulle inte tro det va :P



Det ända jag längtar efter är min semester. För fan vad jag ska njuta av den. Sitta med ica på DD igen :D fett nice. Men grejen är den att om hon nu av någon konstig andledning skulle klara den här sluta röka grejen så är det inte samma sak längre. För en grogg ute på vår bänk är inte den samma utan det extremt fula grönblommiga askfatet och ciggen. Det är andledningen till att jag inte ens tänker försöka. känns liksom lönt att sluta nu och sen vet jag om att jag kommer börja i sommar igen.



Ne det blir inget med det :P Det får vänta till jag känner mig motiverad till det. Har dock sagt att jag ska vara rökfri när jag fyller 20. Men vi får se.



Det hemska är att jag trivs med att vara rökare. Jag hade inte kunnat föreställa mig själv utan ciggen i handen liksom. Mina cigg är en del av mig. Men sen sammtidigt vet jag om att jag klarar av att sluta. Har slutat innan. höll dock bara i 4 månader men det är väll bra nog liksom.



Nej ska jag sluta igen så kommer jag att sluta föralltid. Det är därför jag inte tänker göra det nu. Fija har inte rökt klart så enkelt är det.



Men jag ger fett mycket cred till dom som slutar eller har slutat. Det är jävligt strongt gjort. Hoppas bara humlan har tänkt igenom detta. Tror dock inte att hon kommer sluta helt nu. Men det kommer nog med tiden. :D




Av Frida - 20 januari 2009 09:48

Okej nu har du fått för dig IGEN att du ska sluta röka. Hmm

Hoppas verkligen att du klarar det om det nu är det du vill ;P

Kommer dock sakna min rökande humla,

Vet inte om jag kommer tycka om dig utan cigg :P

Haha sorry gumman men du är en hemsk människa när du är rökfri.



Men som sagt så kommer jag att stötta dig till 110% om det nu är detta du vill :D

Av Frida - 20 januari 2009 09:37

As jobbigt att komma upp imorse. Så tog en senare buss så jag var på jobb kvart i åtta idag. Har varigt skit segt hela morgonen. Träffade Kickisan på bussen i morse :P skit längensen men såg den bruden :D Tror jag får börja göra undan lite mer tid i mitt liv för fler personer :P.

Idag ska jag vara med annie, ja om jag inte måste jobba över. Ser tyvärr inte bättre ut just nu så ska ringa henne snart. Men ska försöka jobba röven av mig så jag inte behöver sitta här förlänge. Måste få undan allt nu.



Av Frida - 20 januari 2009 08:48

Tänker på dig varje dag, det knäcker mig snart.

Vill bara vara i din närhet.

Kände mig så trygg hos dig, vill bara ha tillbaka den tryggheten.



Som jag har skrivigt innan vet jag inte varför jag känner såhär.

Det är jävligt korkat, patetiskt och fjortisaktigt om jag får säga det själv.



Men ska inte skriva mer om det nu. Jag ska försöka att avsluta denna känslan, det gör mig bara förvirrad.

Av Frida - 19 januari 2009 13:51

Fick nyss veta hur det gick i torsdags när revisorn var här. Det är hon som kollar att alla antal stämmer på lagret och en massa annat. Och hon var hel nöjd :D Vilket betyder att jag har gjort ett asome jobb :D Jävla matte. Känner inte ens killen och han har redan gjort inflytande på mitt skrivande. Bläää.



Har varigt vaken i 8 timmar nu och har endast rökt 4 cigg :D

Who's tha man?! :D I'm Tha man :D

Ska försöka sänka mitt rökande från 15 cigg om dan till iallafall tio.

Men det ska jag nog lyckas med om jag bara röker varannan timme :D

Suck jobbigt att man röker så mycket på jobb. :P

Om jag bara ligger hemma söker jag inte alls mycket kan serigöst klara mig på 5 cigg om dan. Titta det är jobbets fel att jag röker så mycket :P haha


Ne nu ska jag fortsätta vara helt underbart duktig :D

Ovido - Quiz & Flashcards