Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Frida - 16 mars 2009 20:27

Såg nyss att en brud jag kände förr är gravid.

Grattis liksom men va fan är du? 16? 17?

Tycker verkligen att det är grymt starkt att tjejer i den åldern vågar behålla.

Men "va fan" är ändå min första tanke.

Det är as många småtjejer som är både föräldrar eller som väntar på det.

Och ja gör det dom lyckliga så är det klart att man ska göra det som känns rätt, men jag kan inte hjälpa att ha fördommar om sånt här.

Tycker att i vissa fall är det synd om ungen i slutändan, och om föräldern som inte hinner blir vuxen fråns do själv har ett barn. det blir liksom någon annan som tar hand om den för att mamma och pappa går i skolan eller försöker få tag på ett jobb. Jag anser att är man under 20 så är det väldigt få som är redo för att bli föräldrar, jag menar absolut inte att dom blir dåliga föräldrar tvärtom. Men dom har väldigt sällan levt klart.



Jag kan ju bara säga såhär att om jag hade blivigt gravid idag så hade ju jag inte tagit bort det, men det beror lite på att jag redan har gått igen det 2 ggr, en abort. Det är det hemskaste jag gjort i hela mitt liv. Men jag var 15 och pissrädd och kände inte alls för att bli mamma vid 15 års ålder.

Idag ångrar jag grymt vad jag gjorde, inte för att jag hade velat bli mamma då utan för att det har satt sina spår inut i mig.

Därför kan jag säga 100% att det är en sak jag aldrig kommer att göra igen, och det skär i mig dom gångerna jag har varigt med mina vänner och sagt till och att det är för det bästa. Jag skäms idag att jag har följt med polare till en abort idag eller att jag hjälpt dom att ta det beslutet. Men problemet har ju varigt att dom har varigt allt från minderåriga till arbetslösa utan utbildning och så vidare.



Idag är jag livrädd för att bli gravid, för jag känner att jag är inte redo, och det är så lätt hänt liksom. Jovist jag har jobb och väntar på lägenhet, jag har någerlunda ordning på mitt liv idag om man jämför med då. Men jag har fortfaranade inte levt klart. Jag har mängder med saker som jag vill uppleva och gå igenom, jag vet för fan inte ens om jag vill ha ungar. Och detta är ingenting jag vill ens tänka på idag. Jag menar jag är för fan bara 19.





Varför har ungdomar så bråttom med att bli vuxna?


Av Frida - 16 mars 2009 07:45

Nu har 2 veckor gått, fattar inte vart tiden har tagit vägen.

Imon kommer dom hem igen och jag ska hem till mamma igen.

Känns inte alls bra, men vad ska man göra.

Har varigt 2 underbara veckor. Har varigt skit kul på jobb för en gångs skull,

och att inte behöva bry sig om någon annan än sig själv och Faris har varigt skit skönt.

Men nu ska man tillbaka till det andra livet, vill inte =(



Har kommit på en grej nu under dessa 2 veckorna och det är att jag har nog ingen riktig vänn, behöver ju dock ingen men det känns ju lite skumt :P

Jag menar det är klart man har "vänner" men inga som man känner att man bryr sig om det det där vänskapssättet längre.

Känns bara meningslöst att bry sig längre. Jag menar det är ju ingen som lägger manken till och hör av sig eller bryr sig om hur man mår. Inte för att jag behöver någon att blotta mitt liv för, för det är det slut med, hjälper ju inte ändå.

Tycker bara att det är illa att efter allt man har gjort för folk så är där verkligen inte en ända som ger någonting tillbaka och det är därför jag har blivigt egoist nu, känner att jag inte orkar anstränga mig för att behålla folk längre..



Fyller år om ca 2 veckor nu. Och detta året kommer nog bli det första året jag inte kommer att fira det.

För det första så fyller man 19 känns lönt att fira liksom :P

Och för det andra har jag ingen jag vill fira den med =)

OSka nog bara ha familjen på middag och sen blir det bowligen och 1 drink om dom inte hinner stänga =)

Men det blir helt perfekt för min smak =)



Denna månaden är den första någonsin som jag verkligen inte har haft någon som helst koll på mina pengar :P

Och nu när man kolla hur mycket man hade kvar när det är 1 vecka kvar till lön så har man 2000 kr kvar.

Jag brukar ha ca -500 kr vid detta laget annars :) så det är fett nice.

Hade dock haft 3000-4000 kvar om jag inte hade köpt biljetterna som gick på nästan 900 kr.

Och om göran hade lämnat mer pengar så jag hade sluppit slösa mina på mat och saker till faris. But that's life. 2000 kr är fett nice ändå :P



Nej nu ska jag njuta av mina 2 sista dagar utan Göran =)


Bye Sucker's ;)


Ovido - Quiz & Flashcards